De voorbereidingen vooraf

18 november 2017 - Bogotá, Colombia

Vandaag 119 dagen voor vertrek alvast een reisblogger aangemaakt.

De voorbereiding die tot nu toe heb gedaan zijn :

-Vliegtickets besteld

-3 overnachtingen geboekt

-Een Backpack,Landkaart aangeschaft en er voorgezorgt dat op de dag van vertrek de  reisverzekering in orde is.

Spannend hoor ik tel echt af alleen in dagen schiet het niet echt op.

Al wat informatie gekregen van personen die er geweest zijn en van ervaren backpackers. Ondanks dat blijft het een grote uitdaging.

Het is een ding dat ik altijd een keer heb willen doen. Niemand die mee bepaald wat leuk is. Nee nu bepaal ik een keer wat ik leuk, mooi,interesant of uitdagend is . Even mijn eigen verantwoordelijkheid nemen.

Nu ff een opsomming van vlucht en aankomst in Bogota Douanes zijn niet aan mij besteed en is op vakantie altijd een punt van stress bij geweest. Zo ook nu ging dat niet vanzelf. Deze keer een ringetje van de sleutel van de backpacktas gaf problemen in Brussel en in Bogota ging ik in een verkeerde rij staan. Maar voor de rest ging alles goed. Zat op goede plaatsen in het vliegtuig. En in Bogota een vriendelijke taxichauffeur die me goed uitlegde waar ik wel en niet moet zijn want het is er niet over veilig hier. Heel veel motorfietsen in het verkeer en veel muren met mooie graffiti. Vanochtend aan het ontbijt een Belg gesproken. Iets ouder als mij en attendeerde dat ik in deze buurt alert moet zijn dus zal ik proberen te doen. Vandaag naar la candalaria geweest.. Erg indrukwekkend want er was een happing mbt de president van Colombia. Ook nog de botero-museum bezocht. Vond het niet mooi. En een ander kunst museum wat wel mooi was

1. Elise:
    19 november 2017
    Geweldig. Ron. Heb alles gelezen. Nogmaals veel plezier. Ik ben net klaarmetwerken.. Het is nu kwart voor 3 snachts.
  2. Hans:
    Goed bezig Ron 👍🏻